dijous, 8 de setembre del 2011

Finalistes en el Premi Internacional Educared 2011

Premio Internacional Educared 2011

Al 2009 i després d’alguns anys d’experiències compartides dintre del marc del projecte de telemàtica educativa “El meu lloc. Atles de la diversitat cultural” vam estrènyer els llaços amb els nostres socis telemàtics de l’Escola EEMPI 3007 de Fighiera, Santa Fe (República argentina), iniciant un parell de projectes que vam anomenar: cultius col·laboratius i aiguatlistes.

Al 2011, aprofitant la convocatòria del Premio Internacional Educared 2011, vam revisar el treball desenvolupat fins aleshores i vam elaborar una proposta pedagògica amb la clara intenció de proporcionar continuïtat a tots dos projectes a llarg termini.
Conscients de les dificultats d’ajustar els entorns d’un projecte a una única plataforma virtual, vam optar per utilitzar com a eina bàsica un escriptori virtual que ens permetés integrar continguts, pedagogia i tecnologia.

Alumnes i docents vam continuar compartint comunicacions i treball col·laboratiu, presentant al Premi les experiències realitzades en el termini establert en les bases. Però no només això, aquesta participació ens ha permès replantejar qüestions, reflexionar acuradament sobre la proposta didàctica i, sobretot, proporcionar una actitud 2.0 que asseguri el futur dels projectes.

Durant l’estiu, l’avaluació dels gairebé 4000 projectes presentats ens va donar alegries renovades. Tots dos projectes van ser seleccionats com a semifinalistes i, posteriorment, vam assolir la qualitat de finalistes en el Premi Especial 3, al millor treball col·laboratiu entre docents i alumnes de diferents països. Aquest proper dilluns 12 de setembre es donaran a conèixer els guanyadors. Passi el que passi, el premi per als Cultius col·laboratius i Aiguatlistes ha estat precisament haver-se renovat com ho ha fet arran de la participació en el certamen, conformant amb la resta de finalistes un conjunt de bones pràctiques del que suposen els projectes de telemàtica educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada